Samling med riktigt fina bilder.

Länktips och övriga diskussioner, enbart UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Samling med riktigt fina bilder.

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Kanske känt sedan tidigare, men en del av de här bilderna är så fantastiska så det kanske går ann att se dem igen? ;)

http://blogof.francescomugnai.com/2013/ ... ever-seen/
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Mycket snygga, ej sett dessa förr, jag gillade nog Jesus-under-vattnet bäst, spooky på nåt vis trots ljuset, fasen för att dyka på kvällen där och se den torna upp sig.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""DMT""]Mycket snygga, ej sett dessa förr, jag gillade nog Jesus-under-vattnet bäst, spooky på nåt vis trots ljuset, fasen för att dyka på kvällen där och se den torna upp sig.[/quote]

Jag funderade på den, sjöstjärnan i statyns hand är väldigt stor jämfört med dykaren. Fast det kanske finns stora sjöstjärnor och små dykare? :)
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Känns som de platserna man har besökt ligger lite i lä i jämförelse med dessa. :)
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Jag funderade på den, sjöstjärnan i statyns hand är väldigt stor jämfört med dykaren. Fast det kanske finns stora sjöstjärnor och små dykare? :) [/quote]

Vissa arter av sjöstjärnor kan bli 1m i diameter.

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Kanske känt sedan tidigare, men en del av de här bilderna är så fantastiska så det kanske går ann att se dem igen? ;)

http://blogof.francescomugnai.com/2013/ ... ever-seen/[/quote]

Sett/passerat den här någon gång i början av 1990-talet. Hade en liten analog/kemisk kompaktkamera, så det gick inte fånga på bild, och mitt ruinintresse på den tiden var slumrande/hade ej vaknat till... :o

/B
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""benkar""]Sett/passerat den här någon gång i början av 1990-talet. Hade en liten analog/kemisk kompaktkamera, så det gick inte fånga på bild, och mitt ruinintresse på den tiden var slumrande/hade ej vaknat till... :o

/B[/quote]

Du hade m.a.o inte blivit ruinerad.......... :D

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jpkrax""]Du hade m.a.o inte blivit ruinerad.......... :D

JP[/quote]

Man kan se det på olika sätt.... Var på den tiden ruinerad genom att vara ung med usel lön, samtidigt som jag hade MC och tillbringade en sommarmånad/år på långa MC-resor ner i Europa.... :p Men då var det inte på jakt efter ruiner, utan jakt efter sköna/galna hojvägar :D

Men bland bilderna, så fastade jag nog mest för denna, var det nu är, ohyggligt skön nivå av förfall och rost! :)

/B
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""benkar""]Man kan se det på olika sätt.... Var på den tiden ruinerad genom att vara ung med usel lön, samtidigt som jag hade MC och tillbringade en sommarmånad/år på långa MC-resor ner i Europa.... :p Men då var det inte på jakt efter ruiner, utan jakt efter sköna/galna hojvägar :D

Men bland bilderna, så fastade jag nog mest för denna, var det nu är, ohyggligt skön nivå av förfall och rost! :)

/B[/quote]

På tal om hojvägar, varit i Rumänien nån gång?
Det ska finnas en vägsträckning där som är rena himmelriket.

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jpkrax""]På tal om hojvägar, varit i Rumänien nån gång?
Det ska finnas en vägsträckning där som är rena himmelriket.

JP[/quote]

Du tänkte på norra Rumänien och vägen som var med i TopGear? Inte varit där, ännu... och hojåka är ett avslutat kapitel för mig, för jobbigt ta sig från rullatorn och upp på en hoj.. :o Bättre sitta i en bil och snorta mögel... :D

/B
Skriv svar